Rodzaje aktywności fizycznej

Aktywność ruchowa określa styl życia, determinujący stan zdrowia, który stanowi jednocześnie o jakości życia. Postęp cywilizacyjny, życie obciążone stresem stanowią dla współczesnego społeczeństwa wyzwanie motywujące do przejęcia inicjatywy w organizacji aktywnego wypoczynku w czasie wolnym, co zapewnić może pozytywny wpływ na organizm ludzki. Zastanawiacie się jakie są rodzaje aktywności fizycznej? Koniecznie przeczytajcie nasz artykuł.

Jak spędzamy wolny czas?

Większość czasu wolnego spędza się przed komputerem lub telewizorem, co sprawia, że z roku na rok średnia aktywność fizyczna ulega obniżeniu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest ćwiczenie na siłowni. W Body-maniac możesz robić treningi typowo siłowe, wytrzymałościowe, budować masę, czy robić redukcje, trening tlenowy i beztlenowy. Oczywiście zajęcia fitness też, są dobrym wyborem aktywnego spędzania czasu. Świetnym rozwiązaniem może być też basen, squash jak i zajęcia na wolnym powietrzu.

rodzaje aktywności fizycznej

Rodzaje aktywności fizycznej

♦ Spacer – najłatwiej dostępna, najtańsza i najprzyjemniejsza forma spędzania wolnego czasu. Po pierwsze, nie trzeba mieć ani specjalistycznego sprzętu ani świetnej kondycji.  Po drugie, można spacerować z psem, z przyjacielem, ze słuchawkami na uszach. Wystarczy tylko założyć wygodne buty i wyjść z domu.

♦ Rower – poprawia i kondycję, i samopoczucie. Bardzo łatwo rower może też stać się podstawowym środkiem transportu. Wtedy poprawi nie tylko kondycję fizyczną, ale i finansową.

♦ Bieganie – najpopularniejszy, cały czas zyskujący nowych fanów sport. Biegają wszyscy – i gwiazdy i zwykli ludzie. Wystarczą wygodne buty do biegania i postawienie sobie rozsądnych celów, a już niedługo podbiegnięcie do autobusu nie będzie żadnym wyzwaniem. Tak samo jak rundka wokół osiedla. A za kilka miesięcy pierwszy bieg na 10 km. Wystarczy zacząć.

♦ Nordic Walking – podrasowana forma spaceru. Dwa niepozornie wyglądające kijki sprawią, że przechadzka będzie efektywniejsza. Taka forma spaceru pomoże wyrzeźbić i wysmuklić sylwetkę, nie obciążając przy tym zanadto stawów.

♦ Rolki – ważnymi zaletami rolek jest fakt, że nie trzeba być wcale wysportowanym, czy mieć super kondycji, by na nich jeździć. Ta aktywność ruchowa nie obciąża tak bardzo stawów jak na przykład bieganie. Dzięki płynnym ruchom i brakowi zrywów kolana i kręgosłup nie są narażone na kontuzje nawet przy osobach z nadwagą.

Regularna aktywność fizyczna pozwala zadbać nie tylko o sylwetkę i ogólny stan zdrowia, ale wspiera też codzienną pracę mózgu u osób w każdym wieku – dzieci, dorosłych i seniorów.