Dlaczego warto pić wodę?

Woda jest najważniejszym składnikiem naszego ciała. Przeciętnie człowiek w swym składzie posiada jej 50-70% w zależności od wieku i płci. Dzieci mają jej więcej niż dorośli. Mężczyźni więcej niż kobiety.

Co daje woda?

Woda sprawia, że nasze ciało jest odpowiednio jędrne (głównie poprzez jej dużą zawartość w mięśniach), ponadto jest kluczowa do przeprowadzania większości reakcji zachodzących w organizmie. Płyny zajmują 80 % objętości naszego mózgu. Patrząc na te statystyki mamy dowód, że nawadnianie organizmu jest bardzo ważne. To, o czym zdarza nam się zapominać, to że nie musimy tego robić tylko pijąc są jeszcze inne satysfakcjonujące metody, dzięki którym możemy nawodnić organizm od wewnątrz. Są to min.jedzenie warzyw,owoców sezonowych,picie herbat ziołowych,naturalne izotoniki ,takie jak woda kokosowa,czy arbuzowa.Oczywiście świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne.

Dlaczego warto pić wodę?

Jaką rolę pełni woda w organizmie?

Jest środowiskiem dla przemian i procesów biochemicznych, bierze udział w reakcjach chemicznych zachodzących w ustroju; stanowi środek transportujący dla składników, takich jak: enzymy, substancje odżywcze, tlen czy hormony; umożliwia usuwanie zbędnych produktów przemiany materii i substancji toksycznych; reguluje temperaturę ciała, chroniąc w ten sposób przed przegrzaniem; jest niezbędna do prawidłowego trawienia i wchłaniania substancji odżywczych z pożywienia. Właściwe nawodnienie to także kluczowa kwestia w szybszym zwalczaniu infekcji i chorób. Jeśli w trakcie przeziębienia dopuści się do odwodnienia, to choroba może trwać dłużej, a powrót do zdrowia będzie trudniejszy. Najlepszym napojem nawadniającym podczas choroby jest woda mineralna, którą powinno się pić regularnie przez cały dzień.

Z uwagi na to, że organizm ludzki traci wodę wraz z moczem, potem, kałem oraz przez drogi oddechowe, niezbędne staje się ciągłe jej uzupełnianie. Dlatego dziennie należy wypijać przynajmniej 1,5–2 litry wody. Ilość ta uzależniona jest od wieku, płci, poziomu aktywności fizycznej, temperatury otoczenia, stanu zdrowia czy stanu fizjologicznego i powinna być dopasowana indywidualnie do potrzeb danego organizmu.

Jaką wodę najlepiej pić?

Polecane dla każdego (z wyjątkiem osób z przeciwwskazaniami zdrowotnymi) są wody mineralne. Od popularnych wód źródlanych różnią się, jak sama nazwa wskazuje, zawartością minerałów. Wody mineralne, a zwłaszcza te wysoko zmineralizowane (czyli powyżej 1000 mg składników mineralnych na 1 l), są dobrym źródłem magnezu, wapnia i żelaza, których jest wciąż za mało w diecie przeciętnego człowieka. Dodatkowo, wody mineralne są lepiej przyswajalne i bardziej wykorzystywane przez organizm na jego liczne potrzeby.